La VII Setmana de la Malvasia aconsegueix la implicació dels cellers i l’atracció del públic

Tastos, trobades professionals i pedagògiques, presentacions, rutes, tallers, gastronomia, activitats infantils… la setena edició de la Setmana de la Malvasia de Sitges ha omplert l’agenda amb prop d’una trentena de propostes enfocades a difondre la Malvasia de Sitges entre diferents públics, tant locals com professionals. Especialment significativa ha estat la participació de 26 cellers elaboradors d’aquesta varietat.

L’objectiu marcat per l’organització ha estat complert, ja que, per una banda, les activitats han aplegat centenars de persones i, per una altra, la pràctica totalitat de cellers elaboradors de Malvasia de Sitges han estat presents en les diferents propostes organitzades. Els principals col·laboradors de l’esdeveniment, Ajuntament de Sitges, DO Penedès i el Gremi d’Hostaleria de Sitges, s’han mostrat satisfets pel retorn i l’impacte que ha generat pels sectors claus per la vila, com ho són el sector turístic i gastronòmic.

Especialment significativa ha estat la participació en els actes de la Setmana dels cellers productors de Malvasia de Sitges. Dels 32 elaboradors actuals, 26 han estat presents en els diferents actes programats. La primera Fira Professional de la Malvasia de Sitges –celebrada el passat 15 de novembre a l’Hotel ME Terramar– va posar de manifest l’expansió que està vivint aquesta varietat. La majoria dels nous elaboradors han incorporat les vinyes de Malvasia de Sitges en els últims anys i, amb actes com aquest, van demostrar la seva aposta decidida per a posicionar els seus productes en un mercat a l’alça.

L’aposta de futur per la Malvasia de Sitges també es va copsar en les primeres jornades pedagògiques, celebrades el dia 26 a l’IES Joan Ramon Benaprès i l’Institut of the Arts of Barcelona, a Can Pei. Professionals de diferents sectors (educatiu, productors, enòlegs, comercialitzadors, enoturisme, dinamitzadors…) van coincidir en el camí ple d’oportunitats que té la Malvasia de Sitges. Durant la jornada es va fer públic l’anunci de l’etiqueta de marca de vi més antiga de Catalunya a hores d’ara: es tracta d’una Malvasia de la Casa Falç de Sitges, datada de 1811.

Altres activitats que han omplert l’agenda durant els quinze dies de celebració de la Setmana han estat tastos, que s’han celebrat en diferents espais de Sitges (Centre d’Interpretació de la Malvasia i enoteques locals), però també en altres poblacions, com Vilafranca i Barcelona. La gastronomia –i el seu maridatge i fusió amb la Malvasia de Sitges– també ha tingut un espai propi, així com altres activitats variades: des de tallers infantils fins a conferències o accions en el comerç local, entre d’altres propostes. Museus de Sitges, l’associació Sitges Shopping i els paradistes del Mercat de Sitges han col·laborat activament amb les propostes.

La Setmana de la Malvasia ha tingut com ambaixador Ferran Centelles, que, durant la presentació del programa, va subratllar que “la Malvasia de Sitges té una sòlida història darrere seu, però també és una aposta de futur”.

2021-12-13T11:27:09+00:00 desembre 13th, 2021|