Menys raïm, però de més qualitat

La verema de les vinyes d’Aiguadolç i de l’Hospital redueix a una tercera part la producció de Malvasia de Sitges

Les partides de Malvasia de Sitges situades a Aiguadolç i dins del recinte l’Hospital de Sant Joan Baptista van protagonitzar la verema el passat cap de setmana i han deixat una significativa reducció en la quantitat de raïm, però d’una qualitat superior, fins i tot, a l’habitual, segons les primeres anàlisis dels enòlegs del celler. El conjunt del raïm collit se situa en una tercera part, aproximadament, 16.000 quilos collits l’any passat, a l’espera de saber el pes definitiu.

Els motius de la davallada han estat la sequera que enguany ha afectat el país, l’arribada de més porcs senglars a Aiguadolç i els efectes nocius que tenen els coloms sobre les vinyes del recinte de l’Hospital. L’any passat es va instal·lar un doble fil elèctric per a protegir les vinyes d’Aiguadolç dels senglars, a més d’un abeurador per a desviar la seva presència, però l’augment de la seva població ha acabat afectant les vinyes.

En la verema d’Aiguadolç i l’Hospital han participat onze persones. El raïm collit es porta a la finca La Xarmada, a Pacs del Penedès, on es du a terme el procés d’elaboració posterior. A aquest raïm s’afegirà el que es cull a les partides de Solers i Finca Viladellops, on el celler té acords amb els propietaris per ampliar la producció de Malvasia de Sitges.

Les primeres anàlisis del most collit apunten a “una qualitat excepcional”, especialment per la sequera patida, malgrat haver reduir considerablement el conjunt de producció.

2021-09-09T08:35:00+00:00 setembre 9th, 2021|